LOGIN:
» Register «» Lost password? «

 


» News
» Members
» Wars
» History
» Výlevy

» Reports
» Demos
» VQ3 Guide
» Unsortable

» Awards
» Contact
» Guestbook

» Register




Guide je původně psaná na verzi 1.38, všechny důležité změny najdete ve spodní části článku pod položkou UPDATE.


1.) Co se to vlastně skrývá pod tou zkratkou vq3 CPMA ?

Jedná se o mód do Quake 3 vyvíjený pod taktovkou Arqona potažmo http://www.promode.org. Úplné znění je Challange Pro-Mode Arena a ona předložka vq3 definuje tzv. vanilla q3 (base q3) fyziku. Ve své podstatě je vq3 CPMA nastavení jen modifikací tolik známého a populárního OSP.

2.) Proč měnit již tak dobře zaběhlé OSP ?

Důvody jsou jednoduché: CPMA je narozdíl od OSP "živý" mód a jeho autor ho bude dále vylepšovat. CPMA vq3 bylo vybráno jako oficiální mód profesionálních turnajů CPL a díky tomu ho budou v brzké době následovat i ostatní menší organizátoři turnajů. CPMA má daleko kvalitnější netcode, který umožňuje mít i hráčům s vyšším pingem (nebo na serverech v jiných zemích) daleko kvalitnější prožitek z online hry. Dále podporuje technologii "MultiView Demo", která umožňuje nahrávat spectatorům demo z více pohledů najednou (např. celého TDM teamu) s možností pak při přehrávání dema přepínat mezi jednotlivými pohledy. S tím souvisí i možnost přepínání pohledů při "živém vysílání" na GTV. Samozřejmě je tu ještě spousta drobných vylepšení, ale o těch až později...

3.) Zatím to zní pěkně v čem je ale háček ?

Hlavním problémem je jako vždy neochota hráčů se přizpůsobit změně, třeba i k lepšímu, a tak se řada z nich ani o nový mód nezajímá a dopředu ho odsuzuje bez pádnějších důvodů. Jediným skutečným nedostatkem vq3 CPMA je úprava fyziky ze 125fps na 76fps (ačkoliv nemusíte měnit com_maxfps), která má za následek zkrácení délky/výšky skoků (minimálně, ale většina lidí to pozná), ale na druhou stranu toto nastavení pomáhá lidem s ultra low fps PC ke kvalitnímu pohybu. Věřte však, že toto nastavení se nijak neprojeví na refresh rate monitoru a nedočkáte se "frejmujícího" obrazu jako kdybyste si nastavili v OSP com_maxfps 76. Navíc se v nejbližší době očekává, že by tuto vlastnost mohl autor změnit k lepšímu. Drobný problém se také dotýká změny některých příkazů a HUDu, který se nastavuje v samostatném CFG, ale právě kvůli těmhle "detailům" vznikla tato guide, a proto čtěte dál.


Připojení na server, mapy a votování

Připojení na server probíhá úplně stejně jako v OSP akorát se dočkáte jiné loadovací obrazovky. :) Dnes už jsou díky práci server adminů všechny vq3 CPMA servery na pevno nastaveny na vq3 "gameplay" a tudíž odpadá otravné votování několika nastavení, abyste z pure CPM udělali vq3 (toto si zažijete na localhostu pokud nemáte vlastní vq3 server cfg:). Pokud chcete na vq3 CPMA serveru hrát OSP mapy (např. OSPdm5, OSPdm6), tak MUSÍTE stáhnout osp mappack (viz linky dole) a pk3 soubor rozbalit do "baseq3". Samozřejmě i všechny ostatní mapy (např. cpma mappack) vždy patří do "baseq3" adresáře. Votování pomocí "callvote" je velmi podobné až na to, že nelze měnit mode (1v1, TDM) a mapu zároveň...musíte votovat jednotlivě. Jinak lze votovat víceméně vše co v OSP.


Vzhled + CFG úpravy

Po zkopírování OSP cfg do rootu adresáře "cpma" a spuštění hry si jistě všimnete několika změn. První co vás zarazí bude HUD (viz níže) a pak celková změna score boardu (v duelu vidíte accuracy, DG, DT, sebraný health a armory). Pozitivní změnou je také, že ve warmupu jsou označeny spawn pozice průhledným modelem (dobré pro neználky:) a ještě, že máte neomezené střelivo do všech zbraní (oboje samozřejmě jen ve warmupu:). A teď již k slibovaným drobným úpravám cfg.


ch_CrosshairColor a cg_enemyColors - zadávejte vždy číslama nebo písmenama, slova (red, white, blue...) nefungují !

color default = nnyny - ovlivňuje vaše barvy - první znak je barva railu, druhý barva hlavy, třetí barva torza, čtvrtý barva nohou a poslední je barva rail spirály (jen pokud ji máte zapnutou samozřejmě)

cg_enemyColors default = iiiii - ovlivňuje barvy enemy - první znak je barva railu, druhý barva hlavy, třetí barva torza, čtvrtý barva nohou a poslední je barva rail spirály (jen pokud ji máte zapnutou samozřejmě)

ch_shortScoreBoard 0|1 - hodnota 1 odstraní ze scoreboard (TAB) část s accuracy statistikami

cg_altLightning 0|1|2|3 - vyberte si jednu ze 4 možností zobrazování shaftu - 3 = uberthin shaft (doporučuji:)

cg_deadBodyDarken 0|1 - hodnota 1 zbarví enemy model po zabití do šeda a postupně zmizí

cg_ammoWarning 0|1 - vypne/zapne nepříjemný "click" zvuk při nedostatku nábojů

cg_muzzleFlash 0|1 - vypne/zapne záblesk při výstřelu z některých zbraní (např. plazmy)

cg_noAmmoChange 0|1 - zabraní/povolí přepínání na zbraň bez nábojů

cg_railstyle 0-7 - několik druhů zobrazení rail výstřelu - od žádného, přes spirálu ala Q2 až ke kombinaci všech - vyzkoušejte dle libosti

cg_teamchatsonly 0|1 - při hodnotě 1 se obyčejné "say" zprávy zobrazují jen v konzoli a ne v teamchatu a konzoli zároveň

con_notifytime - při hodnotě -1 se přestanou zobrazovat "team zprávy" v konzoli

cg_smoke_sg 0|1 - vypne/zapne kouř u brokovnice

cg_smokegrowth_gl 0|1 - vypne/zapne kouř u granátu

cg_smokegrowth_rl 0|1 - vypne/zapne kouř u rakety

cg_smokeradius_gl default = 64 - pokud máte kouř u granátu zapnutý, tak tahle hodnota určuje jeho intenzitu, menší číslo = míň kouře

cg_smokeradius_rl default = 32 - pokud máte kouř u rakety zapnutý, tak tahle hodnota určuje jeho intenzitu, menší číslo = míň kouře

ch_drawweaponselect 0|1 - vypne/zapne zobrazení aktuálních zbraní při switchování zbraní

s_announcer default = feedback - lze změnit hlas hlásící začátek hry + awards na "hellchick" - vyžaduje po změně "snd_restart" (obdoba "vid_restart" akorát, že pro zvuk:)

mvw_dm 0 - vypne multiview okno v demech nebo na GTV


Tak to byly příkazy, které jsou nové nebo je jejich hodnota v cpma jiná než v osp a stojí za to vyzkoušet. V každém případě pokud byste hledali detailnější rozbor, tak ho najede na promode.org webu. Je zde popis několika nových net nastavení oproti OSP (cg_laghax, cg_nudge, cg_optimiseBW, cg_predict, cg_predictItems, cg_xerpClients), ale jejich použití je víceméně jen okrajové v případě vysokého pingu (80+), lag spiků (ping 10-200) anebo při velmi nízkém uploadu (pod 64kbs). V cpma byl vypuštěn příkaz "cl_timenudge" díky jeho mizerné funkčnosti a nahrazen "cg_nudge", které však funguje na jiném principu a pokud máte stabilní ping, tak vám jeho nastavení více uškodí než pomůže. Dále je příkaz "snaps" automaticky upravován podle nastavení "sv_fps" serveru, takže ho nemá smysl měnit. Za zmínku ještě stojí detailní popis "chat tokens" využívaných v team messages...dokonce je tu i několik úplně nových.


HUD

Úprava HUDu je v CPMA řešena přes samostatný cfg uložený v "cpma/hud". HUD se musí naloadovat ve hře za pomoci příkazu "ch_file nazevhudu" a poté potvrdit dalším příkazem "reloadHUD". Můžete použít jeden z předvytvořených HUDů hud1-hud7.cfg anebo si stáhnout již vyladěnější cfg z naší produkce. Pokud chcete použít jeden z našich výtvorů, tak si předem prohlédněte screeny, který z daných se vám zdá nejvhodnější. Pro ty z vás, kdož jsou zvyklí na team overlay v pravém horním rohu vytvořil Tyfoon speciální script posunující timer směrem dolů, podle toho kolik hráču máte v teamu. Pokud mezi tyto lidi patříte tak stahujute ZDE pro vás nejpřijatelnější HUD ze čtveřice: stings.zip, tyfoon.zip, xicht.zip, yenda.zip. V zipu najdete několik cfg a co s nimi vám náležitě vysvětlí přiložený readme.txt. Počítejte s tím, že tyto HUDy jsou vytvořeny pro hodnotu "ch_selfOnTeamOverlay 0" (hodnota z normálního cpma cfg), která dělá jedinou věc a to, že v team overlay vidíte jen vaše spoluhráče (max 3). Legie.zip a shebin.zip mají team overlay vlevo dole a tudíž nemají problém s posunováním timeru. Do úpravy defaultních HUDů se můžete pustit i osobně, ale je s tím zbytečná práce a je dalko lehčí už jen upravovat hotové hudy, které jsou volně ke stažení na internetu. Ještě si můžete zkusit vyhrát s hud editorem, ale sám s ním žádné zkušenosti nemám - viz linky.


Linky na vše potřebné:

Quake 3 Arena point release 1.32 - nutný jak pro OSP, tak pro CPMA
aktuální verze CPMA
kompletní CPMA mappack bez něhož můžete mít problémy spustit localhost server
aktuální přehled česko-slovenských Quake serverů
homepage CPMA
cpma hud editor
osp mappack - zahrnuje mapy ospdm1 až ospdm12


UPDATE:

verze 1.39 update:
- již funguje zkratka příkazu callvote "cv"
- byly odstraněny příkazy "time" a "currenttime" jelikož čas už je zahrnut v dolní části scoreboard (TAB)
- bylo přidáno rozšířené grafické rozhraní (GUI) pro větší možnost úpravy CFG v menu hry
- "smart bots" (CPM feature) nyní fungují i ve vq3 gamaplay

verze 1.40 update:
- "cg_drawCrosshair 11-19" - nové high-res crosshairy + upravené ty staré
- nyní se vám již nezobrazí frag message, když zabijete sami sebe
- nové části superhudu

verze 1.43 update:
- scoreboard už zobrazuje kompletní info o výstřelech / zásazích ze zbraní
- opraveny "ghost rails" = viditelná stopa railu, která nebyla vystřelena - stávalo se to při přepínání na railgun
- rychlost spectatora upravena na 480 ups
zbytek změn se týká převážně CPM nebo upravuje minimálně postřehnutelné bugy :]


A na úplný závěr... Pokud se dá ještě dnes říci, že Q3 má nějakou budoucnost, tak věřte, že to je jedině s vq3 CPMA !

 


rip  
rip  
10. výročí !  
10. výročí !  
10. výročí !  
10. výročí !  
10. výročí !  

 

tyfoon vs wh3nom  
Krysa vs Wh3nom  
[TA] vs FA  
[TA] vs Dinhz  
Wh3nom vs Draven  

» More...

by [TA]Tyfoon 
by [TA]Tyfoon 
by [TA]X|cht 
by [TA]Cypp 
by [TA]X|cht 

 

Online visitors: 1
All visitors:
Registered users: 864

samo
[Výsledky]
    
Stránka vytvořena za 0.059603 sekund!
Za komentáře na těchto stránkách neneseme ŽÁDNOU odpovědnost